Medisana Vifit Activity Tracker zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana Vifit Activity Tracker zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

M. Wes 07-12-2014

Het is een prettige stappenteller met goede mogelijkheden. Vooral de slaapactiviteit kunnen bekijken is prettig. Stappen, calorieën en afstand. Echt heel fijn.

Echter de bevestigingsmogeliijkheden zijn naadje. Nog geen vier dagen in gebruik en nu ben ik 'm al verloren. Zat in mijn spijkerbroek geklemd in mijn rechterzak. Nu al weg en ik heb echt geen idee waar en hoe ik 'm verloren ben. Ik heb niet raars gedaan. Dramatisch slechte bevestigingsmogelijkheid dus.

Douwe Kooi 16-05-2014

Het is een fijn klein apparaatje die je gemakkelijk bij je draagt in je broekzak.
Ik heb hem nu een paar dagen in bezit en ingesteld naar mijn gewicht, lengte en zelfs mijn stapgrootte waardoor de afstand vrij nauwkeurig is. Kortom: het is een handig hebbedingetje.

www.beautysquare.nl 23-04-2014

Ik ontving deze stappenteller via IBood ter review.

De Medisana ViFit Activity Tracker is makkelijk in gebruik en zit comfortabel. Het is een handig hulpmiddel voor de fanatieke lopers en of hardlopers onder ons. Bij andere activiteiten dan normaal lopen, zoals fietsen is de stappenteller niet geschikt. Bij lopende activiteiten als traplopen werkt de stappenteller wel, maar is de calorie verbranding meter geen goede bron doordat voor traplopen andere inspanning nodig is dan voor lopen.

De stappenteller blijft een hulpmiddel, uiteindelijk moet je het zelf doen, maar het zet zeker aan tot extra beweging, met een beetje strijdlust in je zal je jezelf meer pushen om je bewegingsdoel te behalen.

De tracker heeft af en toe wat error’s. Wanneer je bijvoorbeeld heel langzaam loopt, slentert, dan worden de stappen niet geteld. En in vergelijking met een traploop fitness apparaat van Basic Fit wijkt de stappenteller zo'n 12% af van het fitness apparaat. (stappenteller heeft 12% minder stappen geteld dan het fitness apparaat)
Het is naar mijn mening beter dat de stappenteller te weinig stappen telt dan te veel(door een te lage drempelwaarde te hebben en op schokken te reageren), want meer lopen dan 'moet' is beter dan minder.
Over het algemeen ben ik alsnog tevreden over de betrouwbaarheid en is het best representatief wat betreft je bewegingsactiviteiten.

Verder heb ik de slaap activiteit meter vergeleken met een slaap cyclus app. Deze metingen kwamen erg overeen, dus daaruit denk ik dat ik wel mag concluderen dat ook dat onderdeel goed werkt.

Met extra hulpstukken kun je de tracker eventueel uitbreiden tot een nog breder meetinstrument, dus er is zeker ruimte voor uitbreiding.

Al met al een prima product.

Jan-Schrijver 12-04-2014

Ik heb de ViFit Activity Tracker nu een week kunnen testen van Ibood en ben erg enthousiast van dit product geworden.
Ik heb nu een paar trackers, voornamelijk stappentellers, uitgeprobeerd en de tracker van Medisana bevalt me heel goed.

Na vrij intensief gebruik zie ik de volgende voordelen;

- Lange batterijduur,
- helder scherm,
- eenvoudige bediening op de tracker (je kunt enkel de voortgang aflezen en de slaapmeting activeren/de-activeren),
- de tracker blijft goed zitten waar je het ook bevestigd,
- het motiveert om te bewegen,
- opladen via de USB poort, geen gedoe met knoopcelbatterijen,
- je kunt de Tracker onopvallend gebruiken,
- goed persoonlijk instelbaar,
- overdracht van gegevens is heel eenvoudig.

Ik heb nog geen echte nadelen kunnen ontdekken.

Betrouwbaarheid krijgt 8 sterren omdat ik het niet kan controleren, maar er zeker wel vertrouwen in heb.
Je kunt de stap afstand aanpassen naar je lengte en dat kan bij andere Trackers niet.

Alles bij elkaar ben ik erg tevreden.

k_r_s 11-04-2014

Ik was al heel lang op zoek naar een acitivity tracker en kon geen keuze maken. De één heeft dit, de ander dat. Via iBood kreeg ik de vifit activity tracker en was heel positief verrast! Heel makkelijk op te starten en in gebruik te nemen. Meet nauwkeurig en interessante dingen.

Ik ben klein (1.53m), maar doordat je de stapgrootte in kunt voeren, rekent hij toch nauwkeurig om naar afgelegde afstand.

Het enige jammere is dat hij 's nachts in een soort zakje voor om je pols moet om de slaap te kunnen registreren. Ik zou hem liever in een soort horloge willen hebben. En als hij dan ook nog een alarm af zou kunnen geven, zou het helemaal een geweldig product zijn.

Maar: ik ben er heel tevreden over!

yv88 06-04-2014

Medisana ViFit activity tracker

Inhoud doos:
- Activity tracker
- Usb kabel
- Soort van polsbandje.

Grootte:
iets groter dan een usb stick.

Gebruik:
Heel gemakkelijk in gebruik. Er zit een klein boekje bij waarin kort geschreven staat hoe het apparaatje werkt.
Je kunt je persoonlijke doelen invoeren en elke dag kijken of je deze behaald hebt.

De volgende dingen kun je meten:
- aantal stappen
- de hoeveelheid verbrande caloriën
- de hoeveelheid meters die je gelopen hebt
en de tijd die je daarover hebt gedaan om die stappen te zetten.

's nachts kun je hem instellen op 'slaapmodus' (door de enige knop 3sec in te drukken) en registreert het apparaat je activiteit in je slaap. Op welk punt in de nacht je beter hebt geslapen dan andere uren.

Al met al vind ik het een leuke gadget met voor deze prijs veel functies en gemakkelijk in gebruik.